Semalam, kawan 3G ajak aku menonton filem Si Kiah The Tooth Fairy. Macam-macam lah filem Melayu ni. Nak tengok rasa macam rugi. Baik aku download. Tapi sebab kawan aku si Ecah tu peminat tegar filem Melayu, maka aku pun setuju dengan plan dia. Kami berdua pergi dengan menaiki motor. Aku tak kisah naik motor apa, asalkan tayarnya telah dipam secukupnya. Sebab apa? Sebab kami berdua comel belaka. Oh lupa nak beritahu, 3G tu maksudnya Gemuk, Gempal, Gedempol. Ada juga yang mencadangkan tambah lagi 1 G iaitu Gedik. Terus aku bagi kaki dekat muka dia. Pantang aku dengar perkataan gedik.

Aku dibonceng oleh kawan aku. Ketika berada di atas motor tu aku merasakan yang aku lah ratu motor paling cantik abad ini. Siapa saja aku jumpa mesti aku senyum sambil memberi lambaian ratu walaupun sekadar berada di parking lot. Rasa macam model sangat. Yahoo!!!

“ Cik Sanisah Senin alias Kathy, kau jangan goyang-goyang naik motor aku ni boleh tak? Nanti jalan kaki jawabnya.” Ecah dah mula membebel.

“ Ala kau ni, goyang sikit pun tak boleh. Aku tengah merasai aura seorang model ni. Untung kau bonceng aku tau.”

“Model lah sangat!” tiba-tiba Ecah menaikkan kedua-dua tangannya ke bahu sambil mata dinaikkan ke atas. Aku gelabah!

“ Eh Ecah! Kita ni atas motor, bukan atas landrover! Jangan buat aksi tu.”

Nak dijadikan cerita, di bahagian mesin nak cucuk kad sebelum keluar dari Alamanda tu ada satu bonggol durjana. Bonggol tu pula tingginya mengalahkan Banjaran Titiwangsa.. Aku rasa kalau ada pertandingan siapa paling tinggi, pasti Banjaran Titiwangsa tu akan tarik diri  kerana dia tahu kemenangan akan berpihak kepada bonggol tu.

“ Banyaknya kereta Ecah. Kau selit je lah.” aku mula bersuara.

“Tu aku tak kisah, yang aku kisahkan bonggol depan tu. Kau yakin boleh lepas?” Ecah mula ragu-ragu.

“Cuba lah dulu. Kita buat-buat kurus. Mesti boleh lepas.”

Dalam keadaan kereta yang banyak tu, Ecah pun melakukan aksi stunt nya dengan menyelit  ke laluan keluar motorsikal. Bila nak lalu bonggol tu, kau tahu apa jadi? Motor yang kami naik tu tersekat.Tak boleh nak lalu bonggol tu.

“Bahavi lah!” aku telah mencarut. Tapi aku bukan sebut betul-betul, tak kira mencarut lah tu kan?

“ Ish, kau masa ni pun nak mencarut. Tenang, tarik nafas.”

“ Kau pun memang nak kena carut dengan aku. Nak buat apa ni?”

“Kau turun Kathy.” Ecah nampaknya serius.

“Turun? Tak nak lah. Aku rela masukkan kepala aku dalam lubang jamban, lepas tu pam dua kali! ”

Maka datang lah kesengalan aku, boleh pula aku main henjut motor tu ke depan sebab aku malas nak turun. Ala-ala macam lagu Noraniza Idris. Enjut...kita enjut...

 Tapi masih tak berjaya. Aku rasa orang dah mula perhatikan aku masa tu. Rosaklah populariti aku. Akhirnya aku turun  dari motor. Lepas aku turun , terus motor tu berjaya melintasi bonggol tersebut. Masa tu aku rasa macam berada di Mahkamah Syariah! Sebab aku rasa dah macam kes artis-artis bercerai baru keluar mahkamah.  Naik saja motor, Ecah terus pecut laju.

“Bahavi punya bonggol!”

 

Cerpen sebelumnya:
Billy dan Serina jadi rakyat

Views: 19

Reply to This

Date/Time

Whazzup-u is a social network for all.

Badge

Loading…

Notes

Serious Spamming Issue

Dear members,

Google has detected serious user-generated spam on our site. Typically, this kind of spam is found on forum pages, guestbook pages, or in user profiles.

Time and time again, it has come to our attention that…

Continue

Created by Kamsan Amin Apr 12, 2016 at 4:39am. Last updated by Kamsan Amin Apr 12, 2016.

User-generated spam

Dear members,

Google has detected user-generated spam on our site. Typically, this kind of spam is found on forum pages, guestbook pages, or in user profiles.

Time and time again, it has come to our attention that there have been a lot of excessive online marketing and spamming activities done on the site. We…

Continue

Created by Kamsan Amin Apr 21, 2015 at 11:03pm. Last updated by Kamsan Amin Aug 19, 2015.

Apply appropriate profile name and photo

Please take note that through our observation we have noticed that some members  have been using inappropriate profile names and photos.Therefore we would like to remind these members to please use proper human names and refrain from using business entity names or products labels. We would also like to advised members not to upload explicit photos, or contents and risked their account being suspended or even deleted. Please keep all contents at PG-13 level so that each and every member can…

Continue

Created by Network Admin May 8, 2013 at 3:32am. Last updated by Network Admin Aug 19, 2015.

Phyto Science Biz

Gofishtalk.com

Dunia Seram

Angler's File

Phyto Science Biz

Whazzup-U Mobile App

App for your Android device.

 

Scan The QR Code To Download

© 2019   Created by Shaipul Bahri.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service