Information

Ghost Stories Club

If you have any story or paranormal experiences to share please join this club...SERAM.Regard

Location: Malaysia
Members: 75
Latest Activity: Feb 19

Discussion Forum

Windows is Sending Print Jobs to the Wrong Printer?

Started by Tyler Jan 19. 0 Replies

If you face any type of issues, then HP Support Number +1-800-241-5303 is a dedicated…Continue

Tags: Toll, Free, Help, Number, Support

Pune Escorts Call And

Started by callandy. Last reply by callandy Oct 29, 2018. 1 Reply

pune escorts, pune escort,…Continue

the best online learning place

Started by sony diaz Jun 19, 2017. 0 Replies

homeworktiger is a tutoring site where students can post their questions and tutors will help them answer these questions for a cheap price it is the best …Continue

Comment Wall

Comment

You need to be a member of Ghost Stories Club to add comments!

Comment by Kartika Aeron on September 16, 2013 at 10:47pm

teksi

Pengalaman seram yang tidak mudah saya lupakan ini berlaku 12 tahun yang lalu dan sukar dipercayai.  Tetapi ia adalah suatu kejadian yang benar benar saya alami semasa baru sebulan saya berpindah ke blok 13, Eunos Crescent.  Ketika itu kawasan tersebut belum membangun pesat seperti sekarang.   Waktu itu selepas maghrib, saya bersama kakak yang memandu kereta dalam perjalanan pulang dari membeli pakaian kumpulan nasyid Alsyahidah kami.   Setibanya dipersimpangan Bedok/Chai Chee, kereta kami tiba tiba membuat ragam.  Apalah daya kami sebagai wanita untuk membaikinya.  Saya terus berlari mencari telefon awam untuk menghubungi abang saya untuk mendapat bantuan.  Malangnya beliau berkerja shift malam hari itu.  Kakak terus membuat keputusan meninggalkan keretanya ditepi jalan sahaja, menantikan hari esok.   Kami terus berjalan perlahan lahan disepanjang Bedok/Chai Chee sambil melihat lihat kalau kalau ada teksi kosong.  Setelah penat berjalan kami terus berhenti mengharapkan kedatangan teksi.  Yang menghairankan, hampir satu jam kami menunggu, tak sebuah teksi pun kelihatan.   Dalam keadaan bosan menunggu, tiba tiba entah dari mana, muncul sebuah teksi yang berhenti betul betul dihadapan kami sedangkan saya tidak pun menahannya.  Tanpa berlengah kami terus menaikinya sambilo mengucapkan rasa syukur.   Dalam teksi entah mengapa terlalu banyak cerita yang kami bualkan sehinggakan kami tidak sedar masa berjalan.  Setelah saya melihat jam ditangan, barulah saya sedar hampir satu jam kami berada dalam teksi berkenaan dan masih belum tiba ketempat tujuan kami, sedangkan perjalanan dari bedok/chai chee ke eunos crescent hanya memakan masa kurang dari 20 minit sahaja.   Saya segera mencuit kakak saya bertanyakan akan keganjilan yang kami rasakan dan tempat yang dilalui benar benar tidak kami kenali langsung.  Kakak memberi isyarat menyuruh membaca apa sahaja ayat al-quran yang kami tahu.  Terkumat kamit mulut kami.   Sempat jugak saya bertanya,"Apek kami nak ke Eunos Crescent! Lu bawak kemana ni?"  Apek tadi hanya menganggukkan kepalanya.   Bertambah gementar saya seperti hendak menangis rasanya saya.  Kami cekalkan hati, terus membaca apa saja ayat ayat yang kami ingat.   Tiba tiba, kami seperti keluar daripada dunia lain.  Teksi tadi terus membelok ke Eunos Crescent.  Tanpa perlu kami memberitahu pemandunya, teksi itu terus berhenti betuk betuk dihadapan blok kami.    Tanpa berlengah, kakak saya yang duduk ditepi pintu, seperti terjun sahaja dari teksi dan saya terus menghulurkan wang $10 kepada pemandunya.   Waktu saya menghulurkan wang, alangkah terperanjatnya saya apabila mmenyedari pemandu teksi tersebut adalah seorang tua yang benar benar sudah lanjut usianya.  Kelihatan sejuta kedutan ditangannya.  Sayangnya saya tidak dapat melihat langsung wajahnya.  Dia seperti cuba memalingkan mukannya ke arah lain.   Tanpa bersuara, pemandu itu menolak wang pemberian saya dengan isyarat.  Dalam ketakutan dan kehairanan, terdengar kakak sya menyuruh saya turun dari teksi waktu itu dengan segera.  Saya, yang dari tadi terasa seperti terpaku, terus turun dari teksi tersebut tanpa menutp pintunya kembali.   Alangkah terperanjatnya kami, kerana hanya beberapa tapak sja kami melangkah apabila kami menoleh, teksi sudah tidak kelihatan lagi.    Menurut penerangan kakak saya, sewaktu turun dari taksi tadi, dia terperanjay apabila menyedari sebenarnya kami bukanlah menaiki teksi, tetapi sebuah kereta yang usang pada pandangannya, 
Comment by Jasmin Faiza on September 14, 2013 at 9:31am

Dead Bolted Door Opened On Its Own

Our company has been located at our Richmond, Virginia office building for almost 15 years. For years (as long as we can remember), we've felt a "presence" in the office -- especially at night time. We heard all of the creepy sounds of someone walking around, the banging noises, etc. We've seen the lights flicker on and off, and someone thought they spotted an "orb". We've "felt" someone in the room before... Even had an experience where it felt like someone got "grabbed" from behind.

We have two doors on the front of our building. One we use as our main entrance. The other door we keep dead-bolted. It never gets unlocked.

On Sunday, December 2, 2012, I came into the office early to get some work done. I left around 11:30am, and received a phone call from my boss at 3:30pm. He told me he just came into the office and wanted to know why the door (that always stays dead bolted) was opened... Wide open. I told him I was over by that particular door (the coffeepot is next to it), but never touched the door. My boss did a perimeter run to make sure that no one had broken in (there was a break-in several months back), but he didn't see any signs of anything being taken, etc.

He then pulled up one of our cameras that we have angled at that door. Around 2:52pm, the dead bolted door did open... But not with anyone's help. We can't explain it. We've zoomed in and reviewed the video several times. This door opened... And there was no one there.

Http://www.youtube.com/watch?v=7Zsf3qZTpOg&feature=g-upl

Comment by Jasmin Faiza on September 14, 2013 at 9:29am

Dead Houseboy

 

This happened way back 2010. We used to have a houseboy named Zaldy. He's my mom's father side uncle. He came home too late one night, and made my mom too mad. She asked Zaldy to pack his things, and go out of the house, not to return anymore. Zaldy is mad. We have a resthouse in Olongapo which Juliet, Zaldy's Sister, is taking care of. My mom ordered her not to let Zaldy in the house, and even in one of the vacant apartments we own. We found out that Zaldy sought refuge in one of his co-Iglesia ni Cristo's house. Zaldy died 3 days after due to a car accident.

Here goes the scary story:

At around 2:30 am, I was talking on the land line downstairs, just wearing my boxers. Upstairs are my parents in the Master's, my sisters in their room, and my 76 year old grandma who is too weak, and cannot walk anymore, with 2 care givers. They're all sleeping. My grandma is on a hospital bed with an opening at the right-side, foot end. A chair is blocking the opening, with 2 pillows and the TV remote. Her shoes, are under the bed.

2:45, the 2 care givers screamed, which alarmed me. Halfway the stairs, I saw my grandma, going down, right hand holding the railings, and the left hand, is as if someone is helping her go down. (it was Zaldy who's taking care of her before). I thought everything is fine, then I went back to the phone.

2:47, I felt a cold gust of wind at my back

2:49, the dogs are howling like hell. The girl I was talking with on the phone told me to check on the dogs, they're howling differently. I said, it's nothing.

2:55, the maids sleeping on the quarters are running up, crying, screaming and terrified.

3:00, my mom woke up crying, saying she saw Zaldy walk up to their room.

Could that be Him? Or what?

Comment by Jasmin Faiza on September 14, 2013 at 9:27am

A Lovely Visit In The Cemetery

 

This story is about my first experience with the paranormal.

I was about three years old at the time. My family, which at the time was my papa, grandma, mother, and younger brother (who was one at the time), and I were in my papa's car driving down the little pathway in the cemetery. I remember I was on the left side of the car, my brother on the right, and my mother in the middle.

We were driving down the cemetery when I spotted a woman waving at me. She had blond hair that stopped at her chin and it was very curly. She had a blue floral dress on. She didn't look very old, but being three, I thought anybody older than me was old. She had a nice smile on her face. She was waving and walking toward the parking lot. "Mommy! Look at the nice lady waving!" I said. My mother looked to where I was pointing. She didn't see anything, so she just passed it off as a three-year-old babbling. I kept looking at the lady and waved back. As we drove, we lost sight of her, so I stopped waving.

Later, when we got home, my mother asked me what the lady I saw looked like. I described a lady with curly hair and a blue dress. My mother left the room and came back with a picture of my great-grandmother. I told her that was the lady I saw. My mother explained that the lady was my great grandmother who had died when my grandma was 15. My mother was born 12 years later, so we had never met her.

That was my first experience. I have never seen her since, but I like to think she was looking out for us.

Comment by Mahirah Ana on September 12, 2013 at 7:45pm

Gangguan Di Luar Rumah

Assalammualaikum DJ KC dan pendengar RIA,
Nama saya Kak Lina. Kakak tak pernah mendengar Misteri Jam 12 di radio tapi hanya mendengar melalui Youtube. Kakak ingin berkongsi satu pengalaman yang pernah Kakak alami di depan rumah kakak. Ia berlaku 10 tahun yang lalu selepas kematian ibu jiran kakak yang berbangsa Cina. Selama kakak tinggal di situ kami berasa tenteram sehinggalah kematian ibu kepada jiran Kakak. Setelah ibunya meninggal, jiran kakak meletakkan kerusi/meja mereka yang lama di luar rumah. Mungkin milik bekas ibunya fikir kakak. Semenjak itu apabila kakak balik dari kerja ke atau dari mana2, tak kiralah siang ke malam, kakak dapat rasakan seperti ada orang di belakang kakak. Bulu roma mula meremang. Kakak toleh ke belakang, ke kiri dan ke kanan untuk melihat kalau-kalau ada sesuatu di keliling tapi tak nampak apa2. 
 
Apabila kakak membuka kunci pintu besi dan pintu utama, Kakak dapat rasakan seperti benda itu betul2 di belakang kakak. Seluruh bulu roma meremang tapi perasan kakak tak begitu takut. Mungkin kerana Kakak tahu benda itu mungkin roh si mati yang masih berada di situ. Kakak pun baca surah-surah suci dan memberi salam lalu masuk ke dalam rumah dan terus kunci pintu. Kakak ceritakan perkara ni pada suami kakak. Dia pun punya perasan yang sama. Perkara ini berlaku selama beberapa hari sehinggakan kakak rasa malas nak balik rumah untuk menempuh lagi perasaan itu. 
 
Pada satu hari kakak berasa marah sangat dengan benda ni. Ini kerana kakak rasa kakak punya hak balik rumah dengan tenteram seperti dulu. Jadi bila kakak rasa seperti benda itu berada di belakang, kakak membaca Ayat Kursi dan selepas itu kakak sembur ke arah belakang kakak. Sejurus itu kakak dapat merasakan seperti angin yang kuat meniup muka kakak pada masa yang sama seluruh badan kakak meremang. 
 
Kakak tidak rasa takut atau cemas, sebaliknya rasa marah sangat. Malam itu juga kakak telefon adik kakak dan mengadu tentang perkara ini. Adik kakak minta pertolongan dengan seorang pakar untuk memagar rumah kakak. Semenjak itu hinggalah sekarang kami balik rumah dengan tenteram seperti sebelumnya.
 
Sekian terima kasih dan selamat malam.
 
Kak Lina (Clementi)
 
TERIMA KASIH KAK LINA!!!
Comment by Mahirah Ana on September 12, 2013 at 7:44pm

Lembaga Hitam Menyangkung Di Dapur

Assalamualaikum Abang KC,
Pengalaman saya berlaku tiga tahun yang lalu, masa itu saya baru pulang dari kerja sekitar jam 12 tengah malam. Sampai di rumah, apabila saya buka pintu depan, kelihatan sudahpun rumah gelap gelita, keluarga saya semua dah tidur. Saya buka kasut dan hidupkan lampu, letak bag, terus saya pergi mandi. Setelah mandi, saya pun masak maklumlah balik kerja belum makan. Selepas makan, saya bergayut di telefon dengan kawan saya di ruang tamu. 
Tiba-tiba saya terdengar ada orang memanggil nama saya "NANAA..." Saya ingat adik saya yang mengigau jadi saya buat tak endah. Kemudian saya mendengar orang memanggil nama saya buat kali kedua. Saya buat tak endah lagi. Apabila kedengaran sekali lagi buat kali yang ketiga, saya terus terpandang ke arah dapur. Alangkah terperanjatnya saya apabila ternampak seperti ada lembaga hitam sedang menyangkung di dapur sedang memerhatikan saya!!! 
Saya terus terpekik, "PAPAA..." lalu mencampakkan telefon bimbit saya dan menangis. Papa dan Mama saya terus bergegas keluar dari bilik dan bertanya kenapa dengan saya. Saya terdiam, tidak dapat terkata apa2. Papa beri saya minum air dan menyuruh saya tenangkan diri. Selepas menenangkan diri, saya mula cerita. Dah habis cerita, Papa berkata, "Benda itu memang nak masuk dalam rumah, kau balik kerja benda itu pun ambil kesempatan hendak masuk...", lalu Papa ketawa geli hati. Hai... Apalah nasib saya... 
Sekian terima kasih...
Farhana
TERIMA KASIH FARHANA!!!
Comment by Mahirah Ana on September 12, 2013 at 7:43pm

Di Sebuah Taman Di Kawasan Tampines

Assalammualaikum KC, 
Apa khabar KC? Cerita saya ini pendek dah cukup membuat saya teringat sampai ke saat ini. Pada satu malam, sedang saya berjalan pulang dari tempat tugas dan harus merentasi sebuah taman di kawasan Tampines lebih kurang jam tiga pagi, saya melalui sebuah taman permainan berdekatan dengan rumah. Ketika itu cuaca panas, macam tidak ada angin. Saya berjalan menuju ke taman permainan tersebut. 
Di belakang sorot-sorot ada terletaknya buai-buaian. Waktu itu, buai-buaian itu bergerak dengan sendirinya. Saya kehairanan sebab tidak ada angin. Jadi saya pun pandang ke arah buai-buaian itu lalu ia terus berhenti. Aneh sekali. Saya meneruskan perjalanan saya pulang ke rumah. Tiba-tiba saya rasa di belakang saya bagaikan diselimut oleh benda yang amat sejuk, lalu saya pun berdoa dan meneruskan perjalanan. Sejurus kemudian benda sejuk itu pun hilang. 
Beberapa tapak kemudian, benda tersebut itu hinggap di belakang saya lagi. Tika itu, saya ibarat hendak pengsan. Sungguh aneh, lalu saya mula berdoa lagi sampailah benda itu pun hilang. Waktu saye sedang berdoa, kedengaran perempuan yang sedang menangis di belakang saya. Saya pun menoleh ke belakang tapi tak nampak sesiapa pun. Saya tidak berani meneruskan perjalanan dan mengambil jalan terdekat untuk meneruskan perjalanan dan menembusi pokok-pokok di sebelah kanan saya. Kedengaran pokok itu bergoyang ibaratkan sesuatu sedang melompat daripada satu pokok ke lagi satu pokok. Saya pun terus lari ke bawah blok saya yang berdekatan, tak berani balik rumah sebab isteri saya pun sedang mengandung. Sampai saat sekarang, saya pun tak pasti apa yang berlaku pada saat itu. Sampai di sini saja, terima kasih KC! Assalammualaikum...
Zul
Wa'alaikumussalam. TERIMA KASIH ZUL!!!
Comment by Mahirah Ana on September 12, 2013 at 7:42pm

Gangguan Suara Lelaki

Salam KC,
Nama saya Shah. Saya ada satu cerita yang ingin dikongsikan bersama KC dan juga pendengar RIA 89.7FM. Kisah yang ingin saya kongsikan ini merupakan kisah yang benar-benar terjadi kepada saya. Saya mempunyai seorang saudara yang membuka kedai makan di Parit Raja, Muar, Johor. Kedai makannya beroperasi hanya pada waktu malam bermula sekitar jam 8 malam sehingga 3 pagi. Kedai makannya akan ditutup setiap hari Khamis, malam Jumaat. Saya sering membantunya di kedai sekiranya ada waktu yang terluang. 
Hendak dijadikan cerita, pada satu Jumaat malam Sabtu, apabila pulang dari pejabat  saya terus ke sana untuk membantunya di kedai. Biasalah, apa yang saya buat seperti biasa, tolong mengambil pesanan, menghantar makanan dan minuman, membasuh pinggan dan sebagainya. Pada malam yang disebutkan, pelanggan tidak begitu ramai jadi saudara saya mengambil keputusan untuk tutup kedai lebih awal iaitu sekitar jam 2 pagi. Selepas mengemas, dan tutup segalanya saya pun terus berjalan ke kereta. Kereta saya terletak hanya lebih kurang 50 meter dari pintu kedai. Hanya di seberang jalan sana. 
Sampai sahaja di tepi pintu kereta pemandu, saya pun tekan sistem amaran kereta untuk membuka pintu. Seketika selepas saya menekan sistem amaran kereta, tak sempat saya hendak membuka pintu kereta, saya terdengar ada orang berbisik di telinga saya, "Hoiiii..." Saya terasa ada hembusan nafas seseorang di belakang telinga kanan saya. Saya toleh ke belakang, tetapi tiada sesiapa di belakang saya. Saya dapat rasa ada hembusan orang di belakang saya. Saya diamkan diri. Saya dengar suaranya seperti orang lelaki. Saya kuatkan semangat saya. Saya buka pintu kereta. 
Seketika saya duduk, belum sempat saya tutup pintu kereta, ada orang menjerit di sebelah kanan saya. "Hoiiiiiiiiii!!!!!" Kuat jeritannya. Pintu kereta saya masih tak tertutup. Saya pandang ke sebelah kanan saya, tiada sesiapa yang berada di sana. Saya tak tahu nak buat apa, nasib baik ada saya simpan CD surah-surah suci di dalam kereta saya. Saya tutup pintu kereta, saya pasang CD tersebut, terus saya cabut. Nasib baik rumah saudara saya hanya lebih kurang satu kilometer saja dari tempat itu. Sampai sekarang masih terngiang lagi suaranya. Begitu jelas di belakang saya pada waktu itu. 
Itu sahaja yang ingin saya kongsikan bersama KC dan juga pendengar RIA 89.7FM. Terima kasih KC dan Selamat malam.
Shah Juan
TERIMA KASIH SHAH!!!
Comment by Abdullah Awang on September 10, 2013 at 4:00am

Hantu Cewek Di Pintu Rumah Ku

Pada suatu malam (ntah tanggal berapa, yang aku ingat hari Rabu), aku nginep di rumah nenek. Aku tidur di ruang tamu. Sekitar jam setengah 2 aku kebangun, ntah kenapa aku bangun. Pas udah bangun aku ngerasa ada hawa yang aneh di sekitar ku, perasaan ku jadi gak karuan, merinding2 gimana gitu hehe.
Beberapa saat kemudian aku denger suara orang turun dari tangga, maklum tangganya terbuat dari kayu jadi suaranya jelas banget. Pikiran ku kemana-mana karena ga mungkin ada orang turun dari tangga malem2, mana di lantai 2 khan ga ada orang, tapi aku paksain lihat karena rasa penasaran bisa mengalahkan ketakutan ku. Aku lihat ga ada apa2, tapi setelah aku mau balik ke sofa (aku tidur di sofa) suara orang turun dari tangga ada lagi ampe beberapa kali. Aku cuekin, positiv thingking aja mungkin itu tikus.
Eh beberapa menit kemudian malah ada suara orang mandi di kamar mandi. Pikiran ku jadi ga karuan sampe tubuh ku berkeringat dingin. Aku coba tidur, aku menutup muka ku pake bantal (karena takut). Eh beberapa saat kemudian malah bantal ku ada yang narik2, hii jadi takut banget aku. Akhirnya aku pulang ke rumah ku buat tidur di rumah (jaraknya cuma 2 rumah dari rumah nenek ku).
Eh pas aku udah sampai di depan pintu rumah ku, aku malah ngelihat cewek dengan wajah terkelupas mengucurkan darah dari wajahnya dengan kain putih berambut panjang di depan pintu rumah nenek ku. Aneh nya aku kagak bisa teriak dan ngapa2in, malah makhluk itu ketawa cekikikan sambil ngeliatin aku. Akhirnya aku baca ayat kursi dalam hati 3x, baru aku bisa gerak dan cewek itu hilang. Aku langsung ngetuk pintu rumah ku sambil teriak2 "Emak2".
Akhirnya pintu rumah ku di bukain sama si emak. Aku ga bisa cerita panjang lebar dan aku cuma bisa ngucapin dua kata ke emak ku : "ADA SETAN". Lantas emak ku menyuruh aku wudhu, trus sebelum tidur di suruh baca do`a mau tidur.

Comment by Abdullah Awang on September 10, 2013 at 3:57am

KOTA HANTU

Masyarakat di China tercengang setelah munculnya fatamorgana 'kota hantu' muncul menjulang di kaki langit, Sungai Xin'an, Kota Huanshan, China Timur. Penampakan ini muncul pada awal bulan setelah hujan deras sehingga menciptakan kondisi lembab pada sepanjang Sungai Xin'an.
Bangunan tinggi, pegunungan, dan pepohonan tampak tinggi menjulang melewati kabut yang turun di atas permukaan sungai di kala senja. Pada kondisi normal, hanya ada langit yang membelah cakrawala.Beberapa warga yang terpesona ada yang merekam kejadian tersebut. Beberapa lainnya malah ada yang berpendapat bahwa hal itu merupakan 'vortex' ke peradaban yang hilang.
Dokumentasi yang ada telah membuat bingung para ahli yang menelitinya akan ada atau tidaknya bangunan yang terlihat. Hal ini diyakini bahwa semua itu hanya fatamorgana karena ilusi yang umumnya muncul di cuaca yang lembab. Fenomena ini disebabkan karena kelembaban di udara lebih hangat dari suhu di bawah air.Ketika sinar matahari bersilangan antara udara dingin ke udara yang lebih hangat, maka sinar matahari akan dibiaskan sehingga menciptakan sebuah refleksi di udara.
Pola dalam fatamorgana biasanya terlihat kabur dan berkilauan, seperti refleksi yang terlihat pada permukaan air. Namun, fatamorgana yang terjadi di China ini diyakini menjadi salah satu yang paling jelas yang pernah tercatat.

sumber: google
 

Members (75)

 
 
 

Date/Time

Whazzup-u is a social network for all.

Badge

Loading…

Notes

Serious Spamming Issue

Dear members,

Google has detected serious user-generated spam on our site. Typically, this kind of spam is found on forum pages, guestbook pages, or in user profiles.

Time and time again, it has come to our attention that…

Continue

Created by Kamsan Amin Apr 12, 2016 at 4:39am. Last updated by Kamsan Amin Apr 12, 2016.

User-generated spam

Dear members,

Google has detected user-generated spam on our site. Typically, this kind of spam is found on forum pages, guestbook pages, or in user profiles.

Time and time again, it has come to our attention that there have been a lot of excessive online marketing and spamming activities done on the site. We…

Continue

Created by Kamsan Amin Apr 21, 2015 at 11:03pm. Last updated by Kamsan Amin Aug 19, 2015.

Apply appropriate profile name and photo

Please take note that through our observation we have noticed that some members  have been using inappropriate profile names and photos.Therefore we would like to remind these members to please use proper human names and refrain from using business entity names or products labels. We would also like to advised members not to upload explicit photos, or contents and risked their account being suspended or even deleted. Please keep all contents at PG-13 level so that each and every member can…

Continue

Created by Network Admin May 8, 2013 at 3:32am. Last updated by Network Admin Aug 19, 2015.

Phyto Science Biz

Gofishtalk.com

Dunia Seram

Angler's File

Phyto Science Biz

Whazzup-U Mobile App

App for your Android device.

 

Scan The QR Code To Download

© 2019   Created by Shaipul Bahri.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service